هدف از چرب کردن با آرد پاشی قالب های کیک، پیشگیری از چسبیدن کیک و مافین ها به قالب است. بیشتر مواقع، کیک پخته شده به راحتی از قالب خارج می شود. استفاده از قالب های تفلون با سطح داخلی نچسب، زندگی آشپزها را تا حدی آسان تر کرده است؛ البته احتمال کاهش خاصیت نچسب بودن قالب در اثر استفاده های مکرر را نباید فراموش کرد. پس برای راحتی خیالتان هم که شده، قالب را چرب کنید. گاهی اوقات با وجود تمام تدابیر به کار رفته، بازهم کیک سر ناسازگاری گذاشته و از قالب خارج نمی شود. در چنین وضعیتی، با چند حرکت کوچک، کیک را راحت تر از قالب درآورید.
ابتدا تیغه ی بلند و باریک کارد را دور تا دور، یبن دیواره کیک یا مافین و دیواره داخلی قالب بچرخانید. این عمل، سبب جدا شدن بخش های چسبیده ی کیک به قالب می شود. سپس توری فلزی مخصوص خنک کردن کیک را روی آن قرار داده و کیک را وارونه کنید، کیک باید به راحتی از قالب خارج و خنک شود.
برای خارج کردن کیک غذای فرشته از قالب میان تهی، به کمک تیغه بلندتر و تیز کارد، دیواره کیک را از دیواره ی قالب جدا و آن را آزاد کنید. کیک را به همین شکل از لوله قالب نیز جدا کنید.بشقابی را روی کیک گذاشته و آن را برگردانید.قالب را به آرامی تکان دهید و کیک را آزاد کنید.
بیرون آوردن کیک از قالب طرح دار، به ویژه اگر قالب کاملا چرب نشده باشد، با کمی دردسر همراه است. راهکار به کار رفته برای بیرون آوردن کیک را در ادامه می بینید:
۱- حوله ی تا شده آشپزخانه یا حمام را با بخار آب در حال جوش، مرطوب کنید.
۲- قالب را از فر خارج کرده و روی حوله خیس و داغ بگذارید. ۳۰ ثانیه منتظر بمانید.
۳-قالب را برگردانید و کیک را خارج کنید.